O mně
Jmenuji se Michaela Kořínková, narodila jsem se v Šumperku a jsem ráda, že v tomto krásném městě v podhůří Jeseníků mohu nyní žít i se svojí rodinou.
Vystudovala jsem bakalářský obor Sociální patologie a prevence a na něj navazující magisterský obor Sociální práce s poradenským zaměřením. Současně jsem úspěšně ukončila studium jednooborové magisterské Psychologie v Olomouci.
První cenné pracovní zkušenosti jsem získala v šumperském K-centru, kontaktním a poradenském centru pro osoby závislé na návykových látkách a jejich blízké.
Poté jsem nastoupila do tenkrát nově vznikajícího Střediska výchovné péče Dobrá vyhlídka v Šumperku, které se zaměřuje na práci s dětmi především s výchovnými, ale i jinými psychickými obtížemi. V tomto zařízení jsem pracovala téměř čtyři roky a jako psycholog jsem se věnovala individuálnímu i rodinnému poradenství a práci s celými třídními kolektivy mateřských, základních i středních škol.
V průběhu mé další významné životní etapy, rodičovské dovolené, jsem si začala pohrávat s myšlenkou založení soukromé psychologické praxe. Tento sen se mi podařilo proměnit ve skutečnost na začátku roku 2020, a trvá doposud...
Od roku 2021 současně působím v poradně šumperského Dětského klíče, kde pracuji s osobami s poruchou autistického spektra a jejich rodinami.
Své znalosti a dovednosti si nadále rozšiřuji na mnoha kurzech a sebezkušenostních výcvicích:
- Účinné kroky při výchově dětí s poruchami chování (2009)
- Telefonická krizová intervence (2010)
- Zážitková pedagogika (2011)
- Přínosy Reuvena Feuersteina pro práci s dětmi s učebními obtížemi (2013)
- Preventivní témata v práci s klienty nízkoprahových progamů (2013)
- Minimalizace šikany - základy problematiky kyberšikany (2013)
- Žena a drogová závislost - problematika gender (2013)
- Úvod do problematiky práce s rodiči (2013)
- Diagnostika třídních kolektivů (2014)
- Úvod do práce s dětskou kresbou (2014)
- Sebezkušenostní výcvikový kurz zaměřený na práci s konflikty v třídním kolektivu (2014)
- Zásady vedení skupinové práce se žáky (2014)
- Prevence násilí a šikany u třídních kolektivů (2014)
- Zvládání konfliktů ve škole (2014)
- Hry s psychologickým obsahem (2015)
- HYPO - Prevence SPUCH v předškolním a raném školním věku (2015)
- Základy práce s agresí u dětí v sociálních službách: prožívání, zvládání, řešení aneb AGRESE JE OK (2015)
- Sandplaying - Využití herního pískoviště v diagnostice a poradenství s dětmi i dospělými (2016)
- Relaxační techniky (2016)
- RRL model truchlení (2020)
- Vývojová hra pro děti s autismem (2020)
- Práce s dítětem s náročným chováním (2021)
- Základní postupy v aplikované behaviorální analýze (2021)
- Úvod do motivačně intervenční práce s dospívajícími (2022)
- Konference NAUTIS "Autismus v praxi" (2022)
- Sebepoškozování a sebevražedné chování u dětí a adolescentů (2023)
- Využití tanečně - pohybových aktivit pro psychosociální rozvoj dětí s handicapem (2024)
Největší sebezkušeností je však pro mě život sám, a jeho výzvy, které přede mě staví...